onsdag 11 november 2009

Första matchen 22/11

Hej och välkomna till Svineri Söndag-bloggen! (Egentligen borde ni börja med att läsa inlägget under detta men va fan, gör det om ni vill.) Nu har vi fått speltider för vinterns inomhuskorpen: http://www4.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=396680&epslanguage=sv

Första matchen spelas söndag 22/11 och vi kommer efter önskemål och namnbyte att spela på söndagarna framöver. Matcherna kommer att spelas mellan klockan tio och tjugo över tolv. Nedan är vår serie.

Innefotboll Herr div 16 SÖNDAG 10.00-12.20

Chuck Norris
Efes Pilsen
FK Atleterna
Gli Azzurri
Pitney Bowes Sv. AB
RC Ventilation
Svineri Söndag
Verdandi T

På http://www4.idrottonline.se/templates/PageWide.aspx?id=333739 kommer spelprogrammen för herrserierna upp under vecka 46, jag länkar här så kan ni själva kolla eftersom jag åker bort ett par dagar nu.


Bilden ovan är en inspirationsbild från firandet av höstens serieseger utomhus, några på bilden kommer att va med även denna säsong

ALLA (Peter Banö, Noak, Tomas, Andreas, Pontus, Daniel Gökinan och en andra ännu icke namngiven vän till Tomas) omnämnda i inlägget nedan måste föra över en femhunka till mig. Skriv era mejladresser i kommentarsfältet så skickar jag kontonummer till er där ni kan sätta in pengar!

Nu blev det jävligt formellt skrivet här eftersom det här är enda informationskanalen till vissa av er, och det är mycket information som ska ut så här i början. Jag tänkte att en kort presentationsrunda vore på sin plats, jag börjar, fyll på i kommentarsfältet nedan.

- Jag heter Martin och är 29 år. Spelar min vetifan men uppåt tionde säsong med Svineri och förra säsongen fick jag dela klubbens interna skytteligatitel, förmodligen allra mest på grund av min extremt flitiga närvaro och gigantiska vilja att spela anfall.

10 kommentarer:

  1. Hej, jag heter Noak och var också med och grundade Svineri för länge, länge sen. Jag är 28. Har varit lagkapten för Svineri Måndag sen vi började spela i sthlm, men i S. söndag antar jag att kaptensbindeln är martins. Spelar centralt mittfält utomhus men kan tänka mig att spela på de flesta positioner. Det beror ju på hur vi ska spela, 1-2-1 eller 2-2?

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara lite meckigt att kommentera Martin? Jag var tvungen att logga in med bloggerkonto

    SvaraRadera
  3. Fan också det suger såklart, ska försöka fixa det!

    SvaraRadera
  4. Nu ska nog alla kunna kommentera hoppas jag, glömde tillägga en grej till texten dessutom: Våra tröjfärger är som ni ser på bilden bruna/gula

    SvaraRadera
  5. Ok, skulle vi inte köra gula tröjor inomhus? Jag köpte en gul tröja idag för 10 kr. & ett par gula strumpor

    /Noak

    SvaraRadera
  6. Hej, jag heter Peter och 30 bast och gillar mysiga promenader och lugna hemmakvällar. Har varit med i laget i typ 3 år(?) och tycker det är lite jobbigt att springa omkring inomhus så nu är jag målis, i vanliga fall anfallare.

    Till Martin: Min mail är peter.bano@gmail.com
    Ska försök tigga ihop en femhundring så fort jag kan...

    /Peter

    SvaraRadera
  7. Tjena!
    Daniel Gökinan här, (polare med Tomas Wagner) 29 år gammal och har lirat med Zlatan sen jag var fem år för att sedan värvas till svineri - det går bra nu!
    Min mailadress är daniel.gokinan@tv4.se
    Skicka ett mail med kontonummer så fixar vi med det formella så vi kan börja spela boll, vi ses!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jag antar att det är jag som är den icke namngivne kompisen. Dock känner jag inte alls Tomas ännu, men har däremot spelat fotboll länge med Daniel G. Först på dagis, men efter det som benknäckare i de högre serierna, och vattenflaskansvarig på träningarna tillsammans med både Daniel och Zlatan. Min e-mailadress är luuknilsson@gmail.com
    Maila mig om vilken temperatur och vilket PH-värde ni vill ha på vattnet (plus eventuell färg på flaskan) samt kontonummer så fixar jag det till på söndag!
    Ses!

    SvaraRadera
  9. Hej igen! Kom på att den icke namngivna kompisen aldrig skrev sitt namn. Inte för att vara hemlig utan för att han glömde. Jag heter i alla fall Lukas och är 29 år.

    SvaraRadera
  10. Hej laget!
    Jag heter Andreas Jeppsson och är 28 år. Debuterade i Svineri måndag i somras och har även en säsong i Tikitania på meritlistan. Ser fram emot en vinter av bakisfotboll.

    Har vi nån bokat-sida så vi vet vilka som kommer på söndag?

    ses!
    Andreas

    jessppon @ hotmail.com

    SvaraRadera